MENU

AKTUALNOŚCI I WYDARZENIA
Zobacz wszystkie wydarzenia >

KOMPETENCJE

Rada Miejska jest organem stanowiącym i kontrolnym gminy.  W jej skład wchodzi 15 radnych.
Kadencja Rady Miejskiej trwa 4 lata licząc od dnia wyboru. Do właściwości Rady Miejskiej
należą wszystkie sprawy pozostające w zakresie działania gminy, o ile ustawy nie stanowią inaczej.


Do wyłącznej właściwości Rady Miejskiej należy:

1. uchwalanie statutu gminy,

2. ustalanie wynagrodzenia burmistrza, stanowienie o kierunkach jego działania
oraz podejmowanie sprawozdań z jego działalności,


3. powoływanie oraz odwoływanie skarbnika gminy, który jest głównym księgowym
budżetu oraz sekretarza gminy - na wniosek burmistrza,


4. uchwalanie budżetu gminy, rozpatrywania sprawozdania z budżetu oraz podejmowanie
uchwały w sprawie udzielenia lub nieudzielenia absolutorium z tego tytułu,


5. uchwalanie miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego,

6. uchwalanie programów gospodarczych,

7. ustalanie zakresu działania jednostek pomocniczych,

8. podejmowanie uchwał w sprawie podatków i opłat w granicach określonych
w odrębnych ustawach,


9. podejmowanie uchwał w sprawach majątkowych gminy, przekraczających zakres
zwykłego zarządu,


10. określenie wysokości sumy, do której burmistrz może samodzielnie zaciągać zobowiązania,

11. podejmowanie uchwał w sprawie przyjęcia zadań z zakresu administracji rządowej
oraz z zakresu właściwości powiatu i województwa na podstawie porozumień z jednostkami
samorządu terytorialnego,


12. podejmowanie uchwał w sprawie współdziałania z innymi gminami oraz wydzielenie
na ten cel odpowiedniego majątku,


13. podejmowanie uchwał w sprawach: herbu gminy, nazwy ulic i placów publicznych
oraz wznoszenia pomników,


14. nadawanie honorowego obywatelstwa gminy,

15. stanowienie w innych sprawach zastrzeżonych ustawami do kompetencji Rady Miejskiej.

Działalność Rady Miejskiej jest jawna, obywatele mają prawo wstępu na sesję Rady Miejskiej.
Podjęte przez radę uchwały przechowuje się wraz z protokołami z sesji i ewidencjonuje w rejestrze.

 


Komisje i ich zadania


1. Komisja Rewizyjna

-
kontroluje działalność Burmistrza, gminnych jednostek organizacyjnych oraz jednostek pomocniczych.

2. Komisja Finansowo-Gospodarcza

-  zajmuje się stanem finansów i budżetu gminy. Do zakresu działania tej Komisji należą również sprawy planowania, mienia komunalnego, gospodarowania, rolnictwa, handlu, usług, przemysłu i ochrony środowiska.

3. Komisja Społeczno-Oświatowa

- zakres obejmuje sprawy: oświaty, kultury i kultury fizycznej, turystyki, ochrony zdrowia, bezpieczeństwa publicznego, przeciwdziałania alkoholizmowi, bezrobocia oraz socjalne i mieszkaniowe.

 


Skład Rady Miejskiej 2014-2018

 

1.      Kowalczyk Marek Przewodniczący Rady
2. Golec Karol Wiceprzewodniczący Rady
3. Biel Jerzy Zastępca Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej
4. Grabia Joanna Członek Komisji Finansowo-Gospodarczej
5. Józefowska Ewelina Członek Komisji Rewizyjnej
6. Kołodziej Zbigniew Przewodniczący Komisji Finansowo-Gospodarczej
7. Krupa Katarzyna Zastępca Przewodniczącego Komisji Finansowo-Gospodarczej
8. Łysiak Paweł Członek Komisji Społeczno-Oświatowej
9. Majowicz Dariusz Przewodniczący Komisji Społeczno-Oświatowej
10. Makuchowska Anna Członek Komisji Rewizyjnej
11. Muszyński Andrzej Członek Komisji Finansowo-Gospodarczej
12. Pawłowska Marlena Zastępca Przewodniczącego Komisji Społeczno-Oświatowej
13. Szpila Waldemar       Przewodniczący Komisji Rewizyjnej
14.   Wierzbicka Marzena Członek Komisji Rewizyjnej

15.
        
Wlaźlik Władysław Członek Komisji Społeczno-Oświatowej